torsdag den 15. november 2007

Kvinder i folketinget



15. nov 2007 08:37, Bisous

Det er stadig kun lidt over hver 3. MF'er der er kvinde (kan jo undre sig over den formulering.. lidt over hver 3... hvad betyder det? at der er mandlige MF'er der er en lille smule kvindelige?)
Det er selvfølgelig beklageligt i ligestillingens tegn, men jeg håber ikke det vil få nogle til at give regeringen skylden for det...
Det er jo ikke statsministeren der udpeger MF'erne.. det gør vi. Og det tegner jo så et tydeligt billede af at der, som jeg, er mange kvinder der ikke vælger at stemme på en kvinde.
Jeg ved godt det er usolidarisk. Men jeg kan simpelthen ikke udøve min demokratiske ret ved at sætte et x baseret på kromosom sammensætningen i stedet for holdningssammensætningen.
På samme måde kan jeg ikke sætte mit x ved en person bare fordi hun/ han er kendt.
Jeg foretrækker at sætte mit x hos en jeg deler holdninger med, og allerhelst en jeg kan risikere at løbe ind i når jeg er ude og handle...
Og i dette tilfælde var det så en mand... men hjælper det  ikke lidt at min elskede stemte på en kvinde?
Hvilket bringer mig over til et argument jeg har hørt fra flere mandlige bekendte: jeg stemmer på hende fordi hun er pæn....


Godt så drenge - ærgeligt det ikke er flertallet der har det sådan, så ville kønsfordelingen nok have ændret sig... med mindre det faktisk er flertallet der har det sådan, men at de manglende kvinder er tegn på at der ikke er nok babes stillet op?
Jeg er sikker på at Asmaa er en smuk pige... men hun er nok for tildækket til at få en babe-stemme. Så er det bedre med Helle Sjelle, hun har da vist sig i et fitness outfit - og hun kom ind ;0)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar