lørdag den 3. november 2007

Handyman


3. dec 2007 08:23, Bisous

Min kære mor har altid sagt: enten skal du gifte dig med en der kan lave alt ting selv, ellers skal du gifte dig med en der kan betale sig fra det...
Og det har jeg så gjort! Altså giftet mig med en der kan lave alt ting selv.


Da vi overtog huset startede han med at bygge et helt nyt bryggers til mig! Det var det rum i huset der havde det allerværst, der var ikke gjort noget ved det i 22 år. Nu er det pænt og funktionelt (kommer dog til at tage det hele ned, da vi skal have lagt nyt gulv) og med nye, hårde hvidvarer.
Han har lavet et fantastisk køkken til mig, med en kæmpe kalkunvenlig ovn. I det køkken har han så også brudt det gamle staldklinkegulv op (det er ikke så barbarisk som det lyder: vores staldklinker er lagt i 1982... og ligner mest af alt en rest fra 1978!) og støbt et nyt, med lækre lyse klinker. Han byggede en mur, og kortede an anden mur af. Elektrikersvoger fik trukket nye ledninger, og resultatet af den øvelse er så at jeg faktisk har stikkontakter nok i mit nye fantastiske køkken!


Men det er ikke alt! Han har sat gipslofter op i hele underetagen, han har malet vores udvendige træværk og han kan klippe hæk, vaske tøj, lave mad og pudse vinduer...


Og mens jeg var på første MBA workshop, brød han gulvet op i entreen og støbte et nyt. Der er lagt klinker og der er fuget - og det ser fantastisk ud.


Nu er der nok mange kvinder der undrer sig over hvordan jeg får min mand til at lave tingene færdige... og det er faktisk ret enkelt - det gør jeg ikke!
Jeg får ham ikke til noget somhelst, for jeg blander mig ikke! Jeg kommer ikke med gode råd, og jeg tilbyder ikke min mening før jeg bliver spurgt om den.
Resultatet? Min elskede går fløjtende rundt og hygger sig med sine projekter - og vores hus bliver mere og mere tidsvarende!
Så jeg er rigtig glad for at jeg har fundet en der kan lave alt selv... og hvem ved, med tiden kan det jo også være han bliver sådan en der kan betale sig fra det ;0)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar