mandag den 5. november 2007

Helle's mand betaler ikke skat i Danmark


5. nov 2007 09:23, Bisous

Jeg havde ellers forsvoret at jeg ville lade mig trække ind i valg-bloggerierne (da jeg faktisk mener det er en privat sag, hvad folk stemmer) men jeg må indrømme at jeg fik mig en griner af denne artikel i Ekstra Bladet, hvor det fremgår at Helle's mand ikke betaler skat i DK da han er britisk statsborger, bosidende i Rusland. Helle pointerer meget kraftigt at de har fulgt reglerne til punkt og prikke, og at hendes stakkels mand slet ikke kan få lov til at betale skat i DK, selv om han ville...

Og det har hun da ret i. Når man ikke er bosidende i DK og ikke arbejder i DK, så betaler man ikke skat i DK. Med mindre altså man ejer ejendom i DK med bopælspligt. Men det er nok Helle der ejer huset på Østerbro.
Man kunne jo også vælge at flytte sin addresse til DK.. altså hvis man virkeligt gerne ville betale skat. For mig lugter det lidt af at der absolut ikke er brudt nogle regler, men man har samtidigt gjort sig umage med at sikre at det er den billigste løsning man har valgt.


Det kunne jo også forklare hvorfor Helle bræger "mere velstand ikke mindre skat". Hun er jo nærmest enlig mor, den stakkel. SÅ det er da klart at hun hellere vil have flere penge til de offentlige instanser. Skattenedsættelsen kommer hende jo ikke voldsomt til gavn - der kan ikke købes mange Guccitasker for 1000 kr mere om måneden...
Hvorimod hendes mand faktisk kan få momsen refunderet på alle de luksusvarer han køber, da han ikke bor i EU.


Når vi nu er ved det: hvorfor sidder Margrethe Vestager og ser op på Helle med beundrende øjne, under deres fælles pressekonference? Er hun bare en lille skødehund? Helle gider ikke en Chihuahua så hun har fået sig en radikal istedet for?


Jeg ønsker på ingen måde at Pia K får lov til at tegne en del af profilen for vores lille land. Jeg syntes det er en skamplet i Danmarkshistorien at hun har noget som helst at skulle have sagt, men jeg får kvalme ved tanken om alternativet: Helle er bare ikke dygtig nok. Hun er pæn og velplejet, men der er ikke ret meget indhold eller gennemslagskraft.


Og det er muligt jeg er meget usolidarisk med mine medsøstre, men det at hun er kvinde er altså ikke nok grund til at stemme på hende!


Så hellere et frisk pust fran Konservative: lad os få nedsat momsen på sunde fødevarer! Det gjorde man for 20 år siden i Finland, og nu er der ikke nogen fedme epidimi i Finland... som det eneste land i den vestlige verden. 


Lad os få nedsat skatten på arbejde, så folk med børn kan vælge om de begge vil være på arbejdsmarkedet, eller om den ene vil være hjemme og passe børnene mens de er små.
Det kan ikke være rigtigt at man er nødt til at deponere sine børn i institution fordi man samtidigt gerne vil bo et ordenligt sted. Og bemærk venligst at jeg ikke mener det er kvinderne der behøver at være de der bliver hjemme. Jeg kender mange mænd der virkeligt godt kunne tænke sig at tage et par år derhjemme med poderne.
OK nu er det ude... imorgen skal det handle om J-dag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar