tirsdag den 14. august 2007

Udrykningsdonor



14. aug 2007 09:49, Bisous
De som kender mig ved, at jeg tænker i billeder, nærmest som udførlige tegnefilm inde i mit hoved - og derfor kommer jeg en gang i mellem galt afsted, da jeg finder ting morsomme, som overhovedet ikke er sjove,.. hvis altså  man ikke bor inde i mit hovede.

Jeg havde en gang en kæreste der fik slidgigt i sine storetæer efter at have brækket dem begge to, på en een gang! i forbindelse med et trappe stunt på BMX cykel. Lægen ordinerede nogle smertestillende piller til ham, men i stikpille form (tror det er en måde at sikre folk ikke bliver afhængige... hvor fedt er det at stoppe en 3 cm lang lyserød torpedo op i bagen.. for sjov?)
Han fik det bedre, men kort tid derefter fortalte en kollega mig at hendes undulat havde fået slidgigt i benene pga af overvægt (den lader vi så lige stå et øjeblik...). Hun var ganske ulykkelig, og en medfølende kollega spurgte så om den skulle aflives eller om man kunne få nogle piller mod slidgigt... og det var så her det gik galt for mig. Inde i mit hoved kunne jeg se den her stakkels fugl blive monteret på en af eks'ens stikpiller... dens overraskede udtryk da en 3 cm lyserød torpedo blev skubbet op i den... og så begyndte jeg jo at grine. Det tog en hel del undskyldninger før hun blev god igen, især fordi jeg bare skal se på hende så tænker jeg undulat.. og så er den gal igen.

En anden kær kollega var soldat i sine unge dage. Den gang var det forventet at de raske Jens'er tog forbi det lokale hospital og donerede deres små livsgivende fætre... for landets fremtid. Han har ofte fortalt om de ture derover, hvor drengene stod i kø og alle så lidt fårede ud når de kom ud 10 minutte efter. SÅ her den anden dag løb han ned af gangen. Chefen spurgte ham hvor han skulle hen i sådan en fart, og så faldt svaret: jeg er blevet udrykningsdonor!

Jeg var helt færdig. Kunne ikke lade være at tænke på at det var da noget af et press at lægge på en mand... og gud ved hvilke spørgsmål kliniksygeplejersken skal stille over telefonen: god dag det er fra sædbanken.. er du sund og rask? har du været ude og rejse i risikolande? er du blevet piercet eller tatoveret inden for de sidste 3 måneder? Har du ejakuleret inden for de sidste 48 timer? Nej? jammen så sender vi en taxa...
Han var selvfølgelig blevet blod donor... men tanken var sjov så længe den varede.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar