onsdag den 15. august 2007

Ode til Louis Vuitton



15. aug 2007 10:34, Bisous
Jeg elsker mine LV tasker! Og jeg ved godt det er super overfladisk og sikkert også voldsomt snobbet. Og jeg ved godt at jeg er idiot fordi jeg betaler så mange penge for en taske eller pung når nu H&M har nogle fine nogen til 150 kr... Men altså hver eneste ting jeg har fra LV har en betydning for mig, og jeg elsker fornemmelsen af eksklusivitet når man får sine varer pakket lækkert ind.. og de blikke ens brune pose får når man går ud af butikken.

Men hvad jeg ikke elsker er folk der kan bruge timer på at fortælle mig om at de der Lovis Futton tasker kan købes laaangt billigere i Thailand og Italien og man kan slet ikke se forskel... Virkeligt? man kan slet ikke se forskel på en taske der er syet i hånden, med livtidsgaranti og noget der er lavet på en sweatshop af børnearbejdere i Thailand? Nej der er selvføgelig ingen forskel på om remme og håndtag er lavet af læder eller plastik...at kanterne på læderet er svejset sammen, ikke malet rødt af en 7-årig der burde gå i skole.
Og jeg hader at folk prøver at få mig til at føle mig som idiot fordi jeg ikke syntes det er i orden at bryde loven.

Når man så har startet på den diskussion så kommer deres bedste argument: det er da bedre at give 250 kr for noget der bliver umoderne med det samme... øh? Louis Vuitton har lavet tasker siden 1854... i det samme klassiske mønster - og jeg køber ikke LV fordi det er blevet moderne blandt 14-årige tøser at proppe en lille Pochette Accesories taske indtil lynlåsen revner. Jeg køber LV fordi jeg syntes designet er fantastik, kvaliteten uovertruffen og fordi jeg elsker tasker!

Og beviset for hvor let det er at spotte en fake, kom i Nice lufthavn: jeg gik igennem tolden med min Speedy 40 taske i hånden. Tolderen kiggede et kort sekund på tasken og vinkede mig igennem. Bag mig kom der en 14-årig fyr med en lille pung/ taske-agtig ting rundt om halsen. Han blev stoppet - en halvblind tolder kan se forskel på 10 meter afstand... og jeg ved ikke hvad hans skæbne blev, men jeg ved hvad den kunne blive: op til 6 år i fængsel plus en bøde på op til 300.000 euro... og jo det er en hård straf, og nej, den straf fortjener den lille fyr selvfølgelig ikke, han prøver bare at følge med i et ræs skabt af kammeraterne, men jeg kan ikke lade være med at ønske at et par af medlemmerne af Lovis Futton koret blev nappet... og fik lov til at lære på den hårde måde at Crime doesn't pay!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar