fredag den 3. august 2007

Tidsmåling Hørsholm S - Sandbjerg



3. sep 2007 10:12, Bisous
Jeg har lige været i Jylland i weekenden. Vi kørte hjemmefra lørdag morgen kl 9 og kom hjem igår søndag kl 16... meget af den tid er blevet tilbragt i bilen, på motorveje, landeveje og villaveje -og vi har siddet i kø!
Jeg ved godt at vi her på øen har en tendens til at håne de jyske motorveje for deres tomhed og mangel på bilkø... men vi tager fejl! Køen startede lige før storebælt, var slem omkring Odense og fra Horsens gik det helt galt. Vi var dybt forundrede: hvorfor var der folkemarch fra Nordsjælland til Århus på en ganske almindelig lørdag formiddag? Svaret kom ved afkørslen til Skejby. Der stod et stort orange skilt med ordet: Koncert og så en pil. Koncert? Og så slog det mig, The Police havde smidt rolatoren og støvet instrumenterne af...
Så gæt hvordan vores hjemtur var? jep det er rigtigt.. i kø!
Det var så min første myldretidsoplevelse i Jylland, og jeg har da kørt en hel del i den del af landet da jeg var sælger.
Til gengæld bor jeg jo et sted der har Danmarksrekord i langsom kørsel: jeg har 12 km på arbejde, men desværre så er 9 af de 12 km fra Hørsholm syd via Helsingørmotorvejen mod København. Det betyder så jeg er i radioen hver morgen.. for hver morgen hører jeg traffikradioen annoncere at der er kø fra Hørsholm S til Gl. Holte - jeg vil gerne sig hej til min mor....
Nå men alle rekorder blev altså slået her den anden dag. Jeg sad i bilen og bandede over mine modtraffikanter da jeg hørte traffikradiodamen Jette B. bryde ind i musikken med ordene: i suser afsted på Helsingørmotorvejen...
Jeg kiggede mig omkring og tænkte: hvor på Helsingørmotorvejen? Nåede faktisk at blive bekymret ved tanken om de susende traffikanter der ville køre brutalt ind i os bagfra... men så var Jette B.: på banen igen: vi har faktisk en tidsmåling fra strækningen: det tager kun 19 minutter fra Hørsholm S til Sandbjerg.
Den lader vi så lige stå et øjeblik... kun 19 minutter? for at køre 2.5 km? huuu hej hvor det går! De eneste der med overbevisning kan sige at 2.5 km på 19 minutter er at suse afsted må være en familie af dræbersnegle der flygter fra en vred haveejer!
Men når man så tillader sig at brokke sig over traffikken så bliver man altid mødt med: nu er de snart færdige på M3... snart? September 2008? jamen så er der da heldigvis kun et år tilbage. Men hvordan M3 udvidelsen skal afhjælpe problemet med 2 spor fra Hørsholm til Holte forstår jeg nu ikke... Men så kan vi selvfølgelig suse afsted når vi når frem til Holte, hvis altså vi ikke har fået en blodprop af indestængt vrede inden da.
Suser afsted... man skal godtnok høre meget inden ørerne falder af!   

Ingen kommentarer:

Send en kommentar