mandag den 20. august 2007

Hjælp det er politiet



20. aug 2007 10:07, Bisous
Kvinder har altid haft et specielt forhold til mænd i uniformer... Min kære veninde var i hæren i mange år, og kunne ikke se det skulle være noget særligt med sådan nogle soldaterbasser i uniform, hvorimod hun syntes jeg var verdens heldigste fordi jeg arbejder i et firma kendt for sine små, blå, mænd i jakkesæt.
Og herude holdt vi engang et seminar for hæren og det myldrede simpelthen med flotte mænd i uniformer - de var alle vegne. Høje, lave, smalle og brede. Og samtlige kvinder var ved at dreje hovedet af led, når der kom en vildfaren forbi. Vi sprang alle op og var meget hjælpsomme når de fór vild (egenligt skægt hvor dårlig stedsans de havde, hvis det er niveauet så er da et mirakel de nogensinde kommer hjem fra øvelser eller fra Irak. Kan selvfølgelig være, at de syntes det var dejligt, med så mange fnisende tøser) - og imens følte vores mandlige kollegaer sig voldsomt oversete i deres fine jakkesætsuniformer.

Og så er der det med politimænd. Da jeg blev færdig med min HH (maaaange år siden) blev vi eskorteret af nogle motorcykelbetjente fra de små haver på Frederiksberg, ned til skolen. Vi havde fået at vide at de ville komme, og vi piger havde nok glædet os lidt til de der store mænd i læder, overskrevs på en stor kværn - men ak og ve! Deres læder var blevet skiftet ud med nylon, og der er bare ikke noget sexet ved en jyde med overskæg, klemt ned i et nylon kropskondom!

Der røg mit kærlighedsforhold til motorcykelbetjente, og kærligheden blev afløst af frygt. Frygt og dårlig samvittighed. Jeg får simpelthen klamme håndflader hver gang jeg ser en betjent. Jeg er sikker på at jeg har gjort noget galt. At det glas vin jeg drak for 14 dage siden stadig ikke er fordampet og at de derfor tager mig for spritkørsel. Eller at jeg har kørt for hurtigt, overfor rødt mens jeg talte i mobil... Også selvom jeg ved at 2 ud af 3 af de scenarier aldrig nogensinde ville forekomme (jeg ved der er folk der ville råbe LØGN hvis jeg påstod at jeg aldrig kører for hurtigt ;0) ) Hvis bare motorcykelbetjente havde samme præventive virkning på alle mine med/mod traffikanter så ville der ikke være NOGEN der overtrådte færdselsreglerne.
Det der fjollede skilt med et kamera på har ingen virkning på mig.. men sæt en papfigur af en betjent op, og jeg klodser bremsen. Jeg tror faktisk at hvis man kunne få monteret et lille klistermærke på spejlene i bilen, med en lille betjent ude i horisonten så ville jeg aldrig køre for hurtigt igen!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar