torsdag den 27. december 2007

Sidder her i næsten stilhed


27. dec 2007 10:54, Bisous

Vi har haft en ganske fantastisk jul!


Der er ikke nogen der er blevet uvenner, alle har fået gode gaver, og endnu vigtigere: kalkunen blev perfekt!


Vi er kommet gennem familieræset med smil og humor, vi har fået spillet canasta og drukket støvle - og mors grønlangkål var som vi alle husker det! MUMS!!!!!


Og når vi nu er ved det med hukommelsen: i vores familie får vi både kirsebærsauce og karamelsauce til ris a la manden... og mine kære brødre rynkede lidt på næsen af det med karamelsaucen.
"Det er da noget mærkeligt noget I er begyndt på" sagde midterbarnet (og lignede en der følte sig snydt).  
"Det har vi da fået de sidste par år" sagde den forkælede efternøler (mig).
"Det har vi da aldrig fået før!" sagde den opofrende førstfødte.


Og så gik diskusionen ellers! Jeg mener at det er noget min mor har indført efter de er flyttet til USA (hvilket vil forklare hvorfor midterbarnet ikke har fået det før, han har kun holdt jul en enkelt eller to gange i USA) 


Men mine brødre påstår hårdnakket at det har de aldrig fået før...


Min far var ganske forundret - det er nemlig hans (og min mors) postulat at det har vi altid fået...


Godt så! Nu sidder jeg her og er i tvivl om hvem det så er jeg plejer at holde jul med?
Men nu sidder jeg her i næsten stilhed og prøver at tage mig sammen til at lave lektier (har et call med min MBA gruppe i aften). Katten snorker i sin hule, vaskemaskinen kører, opvaskemaskinen kører og min elskede er igang med at fin slibe den ene væg i entréen - og det til trods er her stadig mere stille end der har været de sidste fire dage!


Glædelig jul!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar