onsdag den 5. december 2007

Den første økonomibog skrevet for kvinder...


5. dec 2007 10:37, Bisous

Nu er den gal igen! Ikke nok med at jeg skulle igennem et afsnit om efterspørglsen af chokolade nu er min kære økonomibog simpelthen gået igang med efterspørgslen af luksusvarer... og hvad bruges som eksempel? Jep det er Louis Vuitton...
Suk. Lækre tasker. Har ikke råd lige nu til at vokse samlingen (og har jo også lovet min elskede at 1 taske, iPod holder og 1 pung er LV nok i 2007.
Så det er lidt hårdt at læse at kineserne i løbet af de næste 5 år vil stå for 25% af forbruget at luksusvarer, og dermed overhale japanerne og amerikanerne. Hvad med mig? hvornår er det mig der får lov til at shoppe amok?
Ud over det så er den nyeste trend bland de mega-rige åbenbart at gå så billigt klædt som muligt, og køre i den ældste bil de kan finde. Det skal signalere: jeg har så mange penge jeg bare ikke kan finde ud af at bruge dem...
Godt så. Glæder mig til at se Paris Hilton i laser...
Hvilket får mig til at tænke på at min elskedes gamle Opel Vectra nu ville være et status symbol.. undskyld skat, jeg er ked af at jeg fik den aflivet...
Det samme gælder de mange ting i dit klædeskab...
Nå men det argument åbner selvfølgelig for helt nye muligheder i økonomidiskussionen i de små hjem:
Hun. "jeg har simpelthen ikke noget at tage på!"
Ham: "Hvad med den der?"
Hun:"Den der? den er så gammel... den er vildt umoderne... og slidt!"
Ham: "Ha, det er da det sidste skrig blandt de super rige! Tag du bare den gamle las på... folk vil tro vi er vildt velhavende!"


Vil gerne ændre overskirften på dette indlæg - det kan godt være bogen er rettet mod kvinder... men det er helt sikkert skrevet af en gift mand, hvis kone bruger alt for mange penge på nyt tøj!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar