tirsdag den 4. december 2007

De dummeste spørgsmål


4. dec 2007 09:17, Bisous

En gang imellem står man over for et andet menneske der stiller det mest ugennemtænkte spørgsmål i verden. Oftest er det 100% korrekt ifølge den interne process, men der mangler bare en evaluering af de faktiske forhold.

Foreksempel: for et par år siden blev vi i min afdeling meget trætte af vores firmakantine. Vi besluttede derfor at tage på Burger King og hente mad til hele afdelingen. Min kollega og jeg kom ind på "restauranten", der var fuldstændigt tom.
Mig: "hej, jeg vil gerne have 12 whopper meals og 16 whopper cheese meals."
16 årig ekspedient: "ok, spiser i det her?"
Øh? vi er to mennesker... 28 burger menuer? det er da oplagt at vi spiser dem der!


En anden gang skulle jeg købe mig en hammer. Jeg var lige flyttet hjemmefra, og min far fik dårlige nerver af at jeg brugte en tom vinflaske til at slå søm i væggen med.
Jeg tog i Bilka og gik ned i værktøjsafdelingen. Der blev jeg mødt af en hel væg af forskellige hamre, og jeg så nok lidt fortabt ud. En mandlig ekspedient kom ilende til.
25-årig ekspedient: "hej, er der noget jeg kan hjælpe med?"
18-årig lyshåret mig: "ja jeg skal købe en hammer"
25-årig ekspedient: "hvad skal du bruge den til?"
Jeg kiggede på ham med uforstående øjne... Var det et trick question?
Mig: "til at slå søm i?"


I guder. Det er på linje med folk der spørger: "sover du?" forventer de et svar? Eller når man vælter på cykel, og blodet sprøjter ud af en flænge i knæet: "slog du dig?"


Bare folk ville tænke lidt før de taler!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar