onsdag den 12. december 2007

Firmajulegaven - opdateret


12. dec 2007 12:40, Bisous

på mit arbejde har vi altid fået en julegave. I rigtigt mange år var det 2 ænder, 2 flasker rødvin, en stor æske Anton Berg chokolade, et pund kaffe og en røget lakseside. Lækkert. Brugbart. På et tidspunkt arbejde min far, min kæreste og jeg allesammen for firmaet... så vi fik 6 ænder, 3 æsker chokolade, 6 flasker rødvin, 3 pund kaffe og 3 laksesider - og der er ikke nogen i familien der spiser and!


Til gengæld fandt min kæreste og jeg hurtigt ud af at frosne ænder var fænomenale misiler i en affaldsskakt! Vores stakkels vicevært må have fået sig nogle gevaldige chok,  når der katapultede 6 stenhårde ænder ned i hans container...


Da vores familie ikke var den eneste der var overrepræsenteret i firmaet ændrede man praksis for et par år siden. Man udskiftede ænder og laks med en brugsgenstand, 2 flasker rødvin og lidt chokolade. Men der var stadig balade, for hvor mange cremefarvede plaider har et hus brug for?


Så derefter var der 2 eller 3 forskellige gaver... men også det fik folk til at brokke sig: jeg vil hellere have blenderen... jeg har ikke noget at bruge knive til... hvorfor har jeg ikke fået en plaid?


Det er altså over min forstand hvor forkælede folk kan være! Min eks fik en gang en kæmpe salami... min mand fik engang en reklame bog... og så er der alle dem der ikke får noget (som mange af de jeg kender i den offentlige sektor)


Vi får altid en gave... og den plejer at være ret fin. Jeg har hørt rygter om at praksis er ændret i år, så der igen kun er 1 gave... er meget spændt, vi skal ned og stå i kø kl. 14. der bliver heldigvis serveret gløgg og æbleskiver mens vi står og tripper...
Jeg vender tilbage senere med en update.
Update: vi har fået en meget lækker weekendkuffert med plads til en bærbar PC, samt vin, fyldte chokolader, slik, biscotti, kringler og andet guf.


En perfekt gave som helt sikkert skaber glæde i hjemmet over julen - og som samtidigt er meget brugbar i forbindelse med MBA'en, da jeg skal fragte bøger med hjem efter hver workshop. Fantastisk.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar