mandag den 17. september 2007

Ude at spise fint



17. sep 2007 10:48, Bisous
Vi var ude og slå til Søren i fredags (mærkeligt udtryk egenligt.. men jeg kan kun erindre 2 personer ved navn Søren jeg har kendt, og har egenligt haft lyst til at slå dem flere gange...) sammen med personale klubben fra mit arbejde. Vi var inde og spise på den Amerikanske Ambasade, og nørj hvor var det lækkert!

Vi startede med en mousserende vin fra Californien, Chandon. Den er produceret af Möet og Chandon, men bliver ikke importeret i Europa da det vil være konkurrence til deres lækre champagner. Hvis du nogensinde får en chance for at smage, så slå til! Den er ikke så tør som de franske varianter... var faktisk solskin på flaske.

Til forret fik vi stillehavstun marineret i sort sesam og urter, let grillet med salsa af hvede, mango og urter, soja, ingefær or rørsukker. 

Derefter fik vi grillet vagtel på lun terrine af svampe og spinat, rødvinsmarineret figen og blodappelsin bouillon. Til de to retter fik vi to forskellige hvidvine.

Så kom der kød på bordet, nemlig en lammefilet marineret i citron, rosmarin og oregano, serveret med en souffle af majs, granaost og tørret tomat, salsa af squash, små californiske druer, svampe pg cashewnødder, perlebyg med abrikos og koriander. Hertil blev der serveret en Fall Creek Carbernet Sauvignon fra Texas, som simpelthen fik englene til at synge. De der kender mig ved at jeg stort set ikke kan tåle rødvin pga allergi, men den her var altså lige i øjet! Der var også en Californisk Martin Ray Merlot, men jeg byttede mit glas til endnu et glas Cabernet (tak for det, søde B. :0) )

Desserttallerkenen var også helt fantastiske! En beløning for at have holdt mig meget på måtten på det sidste: pecan/bourbon cheesecake, sveske og chokolademuffin, pina colada is med ananas i karamel, mango terrine med kokos, et stykke pære i safran og appelsin, og en lille klat avocado/ kiwipuré.

Så vi trillede derfra.

det bedste ved den aften var nu dem vi sad til bords med. Der er ikke noget bedre end at møde nye mennesker, man kan grine med som gamle venner. Så N. og B. - herfra skal lyde et ønske om flere af den slags aftener!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar