torsdag den 27. september 2007

Barndomsminder



27. sep 2007 10:07, Bisous
Jeg har altid syntes det er så skægt hvordan ens hjerne virker med hensyn til hvordan man husker ting.
Foreksempel skinnede solen altid i skolesommerferien. Mmmmm helt sikkert!
Og der var altid sne i juleferien! Ja for pludseligt blev Rungsted transmogriffet til Østrig!

Den vej vi boede på i Brønderslev var verdens længste vej. Vi boede nede på vende pladsen, og der var en dagsreje op til enden! Jeg var 6 da vi flyttede og har faktisk ikke været der siden, men kunne godt tænke mig at køre derop, bare for at se.

Min elskede har også fortalt om den enormt lange vej han havde i skole. Det tog næsten en time år gå derop. Op af bakke hele vejen, og altid i modvind. Vi kørte forbi en dag, og der var ca 250 meter landevej med svag hældning :0)

Min skolevej i Harlev var laaaaaaaaaaaang. Jeg skulle hele vejen ned af Rugmarksvej, heeeele vejen ned af Grønhøjvej, forbi Charlies bageri og op af Næshøj bakke. Jeg sværger det var en hård tur.
Nå  men vi var til min onkels 70 års fødselsdag for et par uger siden, i Følle Vig, og på vej hjem kørte vi til Harlev. Mine brødre havde fortalt mig hvor meget byen har ændret sig på de 26 år siden jeg sidst har været der. Den er vokset, meget.

Og det kan da godt være at den er vokset, men jeg kunne ikke se det. Det vildeste der er sket, er at der er åbnet en Fakta... Men rent faktisk havde jeg langt i skole! Rugmarksvej var godt nok ikke så lang som jeg huskede (vi boede i nr 6, og det sidste hus på vejen er nr 10 ;0) ) men resten af turen var faktisk 7 minutter i bil.

Da vi holdt oppe ved svømmehallen spurgte min elskede og vi skulle fortsætte lige ud og se hvordan byen havde udviklet sig. Jeg blev nødt til at sige nej, da min verden jo ikke gik længere end til skolen og svømmehallen... og det er måske der forklaringen er på hvorfor alting var så meget større da man var mindre: vores verden var så lille og de faste ruter udgjorde så stor en del af vores verden. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar