torsdag den 20. september 2007

Har du lavet prutter?



20. sep 2007 10:48, Bisous
Gang på gang fyldes jeg med undren over forældres forhold til deres børns afføring... Det er slemt nok at være vidne til ellers intelligente venner, der pludseligt fyldes af en trang til at sniffe deres afkom i rumpen, men de værste er nu dem, der mener at børnenes afføring er en naturlig del af en samtale.
Vi har venner der ligesom altid kan få det flettet ind i samtalen, og allerhelst når vi spiser.
Hvad forgår der i folks hoveder? Når jeg har brugt 2 timer på at lave en lækker middag så vil jeg gerne have mig frabedt at høre om at det lille pus skider hele tiden... Eller har brækket sig hele natten...

Kan selvfølgelig være, at jeg næste gang skal begynde at bringe på banen, hvad jeg har fundet i kattebakken?

Men igår blev mine grænser for alvor overskredet: jeg stod i kø i Netto efter arbejde. Det er en lille bitte Netto, der var en kasse åben og 40 mennesker i kø. To personer bag mig stod der en far, der havde hentet lille Sebastian i vuggestuen. Jeg ved godt det er begrænset hvor dybsindig en samtale man kan have med en 2-årig, mens man står i kø, men følgende udveksling er bare ikke i orden:
Far (med hovedet begravet i lille Sebastians bagdel) : "puuuuuh du lugter Sebastian, har du lavet prutter?"
Sebastian (i et overeksalteret toneleje): "Neeej far"
Far (med overdrevet cutsie stemme): "Jo du har, du har lavet store prutter!"
Sebastian (i et endnu mere overeksalteret toneleje): "Neeeeeeeej faaaar"
Far (endnu mere vammelsød stemmeføring) "Jo du har Sebastian, du har lavet kæmpe store prutter, og du skal hjem og have en ren numse"

Ren numse? er prutter ikke en gasart der flyver væk af sig selv?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar