søndag den 20. januar 2008

Zurich

Har haft fornøjelsen af at være i Zürich i denne weekend, på MBA weekend. Det gik op mig jeg overhovedet intet forhold har til Schweiz. Jeg vidste godt de ikke er i EU (men åbenbart er med i Schengen... lukker da også alle ind!) og at de bruger Schweizer franc som valuta. Jeg ved også man løber på ski og laver fantastisk chokolade, at der tales tre sprog (tak melodi grand prix) men det var sådan set også det.
Så da jeg stod i lufthavnen i KBH og skulle veksle penge måtte jeg tjekke hvormeget sådan en franc egenligt er værd - for jeg anede det virkeligt ikke! Omkring 5 kr - og man kan ikke bruge kreditkort i taxer i Schweiz (iflg. bankdamen.)
Schweizerfranc ligner matadorpenge, bare mere farverige! Og man kan godt betale med kreditkort i taxaen. Der er ikke sne i Zürich. Chokoladen er god, bygningerne ligner noget fra en Stockholmsk forstad og så er menneskerne bare ualmindeligt ucharmerende... Øv hvor er serviceniveauet bare lavt - man føler næsten man kommer og forstyrrer tjenere og bartendere...
Og i guder hvor er alt bare dyrt! Jeg bestilte 2 store Guiness og fik udleveret to 25 cl glas til 14 euro! Og priserne i lufthavnen... jeg troede de var i danske kroner. Min skotske ven mente det var billigere at købe en billet til Glasgow og købe whiskey der, end det var at handle i lufthavnen :0)
Men turen var god og det var bare så dejligt at se min gruppe - kan slet ikke vente til vi næsten alle skal ses i Glasgow til bryllup i April, og igen i Madrid til maj...  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar