tirsdag den 8. januar 2008

lidt om hængerøv i bukserne


8. jan 2008 15:08, Bisous

Nu har jeg jo efterhånden fået arbejdet en del kilo af, og det har medført at alle mine bukser er for store. Det betyder også at det var en fantastisk årsag til at købe et bælte, men jeg må indrømme, det er lidt trættende at skulle folde jeans'ene pænt under nyt og smart bælte.

Nå men der var så en eller anden smart ass der kommenterede at det jo er moderne med hængerøv i bukserne - i hvertfald hvis man er hip hopper (og det er jeg - IKKE!)


Og det bringer mig over til en modeting jeg bare ikke forstår: først var det smart for drenge at have bukserne hængende under ballerne, med frit udsyn til deres lyserøde Bjørn Borg tights. Efter mange år med det interessante syn i bybilledet blev det pludseligt vildt moderne med de der narkomanstramme bukser, og selvom jeg ikke er så vild med looket, så var det da at foretrække frem for det andet - og hvad sker der så? Nu hopper drengene rundt nede på Rungsted Havn, med narkomantynde cowboybukser... men med hængerøv og frit udsyn til deres lyserøde Bjørn Borg underbukser...

Fatter det ikke!


Får mig sådan til at tænke på for et par år siden hvor jeg lå og kørte rundt i en forstad til Dallas, i min fars lille sportsvogn. jeg holdt for rødt, og hen over fodgængerfeltet kom der en kæmpe stor sort fyr. Han havde alt udstyret: nylonstømpe over håret (heller ikke et look jeg forstår), kæmpe dunjakke fra Sean John (i Texas, i 38 graders varme) og så selvfølgelig bukser med hængerøv. Men han var gået et skridt videre - hans bukser sad nede på lårerne.
Og lige pludseligt, der midt i lyskrydset, ja så gav bæltet op - og hans bukser gled langsomt resten af vejen ned, så der var endnu bedre udsyn til hans lyserøde Tommy Hilfiger boksershorts.
Vores øjne mødtes, og jeg ville ikke grine (for lad os være ærlige, hip hopper moden er et amerikansk gangbanger fænomen, og nogen af dem man møder i USA er ikke Guds bedste børn) men det var sku svært - heldigvis begyndte han selv at grine, vinkede til mig og pilede over vejen (eller rettere vuggede som en pingvin over vejen).

Han fik bukserne op igen, og denne gang kun midt på ballen - skønt syn!   

Ingen kommentarer:

Send en kommentar