tirsdag den 22. januar 2008

Gruppearbejde


22. jan 2008 09:33, Bisous

En af de fedeste ting ved min MBA er at vi er tvunget til at arbejde i internationale grupper... men det er samtidigt også den største udfordring.

Jeg har aldrig været særlig glad for gruppearbejde, da jeg hader ikke at være i kontrol over udformning og tidsplan - mit år på RUC var ikke særligt lykkeligt, da man aldrig måtte lave noget selv.


I takt med at jeg er blevet ældre er jeg faktisk blevet bedre til at give slip, vel og mærke hvis jeg stoler på dem, jeg arbejder sammen med, og her kommer så problemet: jeg kender jo dybest set ikke arbejdsmoralen hos de mennesker jeg er i gruppe med: jeg er utroligt begejstret for deres personligheder og deres saglighed. jeg griner utroligt godt sammen med dem, og indtil nu har vores samabejde kørt som smurt, vi har mødt deadlines og vi bliver anset for at være en smule stræbende.
Nu er vi så begyndt at arbejde på vores første afleveringsopgave, den kommer til at tælle med 40% af min karakter, og jeg aner ikke hvad jeg kan regne med.


Det kunne være let for mig at gå ind og tage styringen... men på den anden side så er vi 8 meget stærke personer, med mange års erfaring bag os, så jeg vil nok møde lidt mere kamp end jeg er vandt til...


Vi har splittet vores opgave op i 3 dele (og 3 grupper) og uden at skulle pudse glorien så er min gruppes afsnit klart til review - for det var aftalen at vi skulle have første udkast klar til i aften.


Og hvad finder jeg så i min postkasse her til morgen?


1. En undskyldning fra den ene gruppe - de har ikke nået at konsolidere deres input, men det vil være klart i løbet af ugen, og


2. Et dokument fra gruppe 2, stadig i punkt form, og egenligt bare en videre diskussion af de ting vi i fællesskab talte om i Rom.


Så nu er jeg begyndt at panikke en lille smule. Vi mangler tekst. Vi har en masse ideer, men meget lidt på skrift. Min makker var igår bekymret om vi kan holde os inden for de 2000 ord der er allokeret -  tror han er mindre bekymret idag, da vi stort set kun har de 434 ord vi har skrevet!


Arrgh, hvornår kan jeg tlllade mig at skrue bissen på? Alternativet er jeg tager en dyb indånding og påbegynder arbejdet på den individuelle opgave der skal tælle 60% af min karakter... og så håbe på at den kan trække snittet op.


JEG HADER GRUPPEARBEJDE!!!!!!!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar