torsdag den 3. januar 2008

Fødselsdagsreflektioner


3. jan 2008 10:04, Bisous
Jeg har lige haft fødselsdag, og en semi-rund en af slagsen. Men for første gang i mit voksne liv, så gør det mig ikke noget! Jeg føler ikke jeg er rundet et hjørne, at jeg er gået glip af noget eller at alle er et bedre sted i deres liv end mig.
Og hvordan kan det nu være?
Jeg tror det hænger sammen med netop at blive ældre... det er ikke ret vigtigt for mig at måle mig med andre. Det betyder meget lidt hvad andre mener om mig - jeg er simpelthen ved at lande et sted hvor jeg kan hvile i mig selv.
Jeg er omgivet af mennesker der betyder uendeligt meget for mig. Mine venner er de bedste i verden, da vi alle er nået til et sted hvor vi har overskud til at glæde os på andres vegne og fungere som benhård back-up for hinanden.
Jeg har det sjovt på jobbet, men det er ikke længere der jeg finder min værdi.
Jeg er utroligt glad for at være startet i skole igen, men det er en lige del af at det er fantastisk at bruge hovedet igen, samtidigt med at det er fedt at udbygge mit netværk.
Jeg er, som nævnt flere gange i denne blog, gift med verdens bedste, mest kærlige og fantastiske mand, der har givet mig mulighed for at elske mig selv - og større gave kan man ikke få!
Jeg kender en del piger i midten af 20'erne, og kors hvor er jeg glad for at det er et overstået kapitel! De er single, og alle de mænd de møder er umulige. Ordene "du skal gøre sådan og sådan" eller "det er på mode" kommer fra dem igen og igen, og jeg syntes det er synd - der er ikke nogen der skal fortælle mig hvad jeg skal gøre, og slet ikke hvad jeg skal have på - 80'er neonfarver var grimme første gang de var på mode, og det er de stadigvæk!
De er nogle kloge og søde piger, og det er en trøst at vide at de besværligheder og selvbestaltede krav de kæmper med nu, snart er overstået - ikke fordi mænd bliver mindre umulige eller eksterne krav mindre, men simpelthen fordi de får mere styr på hvem de er, hvad der betyder noget og derigennem begynder at være ligeglade.
Så jo jeg sidder et fantastisk sted i mit liv. Jeg sætter pris på det jeg har, har fået orden på prioriteterne, og glæder mig til hvad fremtiden bringer.
Så tillykke til mig!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar