tirsdag den 2. oktober 2007

Paris, je t'aime!



2. okt 2007 10:18, Bisous
På lørdag, på lørdag, på lørdag... Drager vi til Paris, igen. Vi skal nemlig ned og fejre vores 3-års bryllupsdag. Det er efterhånden en tradition, det er nemlig 2. gang vi gør det.
Vi kom jo ikke på bryllupsrejse pga min elskedes sygdom, men vi var i Paris på vores første bryllupsdag. En totalt dejlig tur, hvor vi drak champagne og spiste det sidste stykke af vores bryllupskage i sengen på hotellet.
Vi vandrede byen tynd, spiste nogle fantastiske middage, og fik i det hele taget set en hel masse.
Det blev også meget klart for os at man aldrig bliver færdig med Paris. Jeg kan vandre rundt i den by for evigt. Der er så mange forskellige ting at se på, ikke mindst det evigt foranderlige gadebillede med et bredt udsnit af verdens folkefærd repræsenteret.
Og så er der arkitekturen. Den kære Hausmann har altså gjort det godt! Bygningerne og boulevarderne er så monumentale. Kastanjetræerne indrammer monumenterne som en perfekt grøn ramme rundt om et billede.
Denne gang er det så vores 3. års bryllupsdag. Tiden er godtnok fløjet afsted. Vi skal ind og se Musee D'Orsay denne gang. Jeg vil jeg vil jeg vil!
Og katekomberne... og Monets anemoner i Orangeriet.. og Napoleons monument i Invalide Kirken.
Og vi skal ud og spise dejlige middage, og vi skal se vores gode venner. Jeg glæder mig, jeg glæder mig, jeg glæder mig!
Og mest af alt skal jeg ned og holde min mand i hånden. Og kysse under alle kastanjetræerne og være rigtigt kæresteagtige og nyforelskede.
Jeg kan simpelthen ikke vente.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar