fredag den 26. oktober 2007

Selvransagelse


26. okt 2007 08:29, Bisous

Jeg er blevet kontaktet af en journalist der ønsker at lave et interview med mig, baseret på et indlæg hun havde fundet på nettet. Nu er jeg jo rimelig aktiv i diverse fora (forum i flertal?) så jeg blev nødt til at få udspecificeret hvad præcist hun havde læst...


Jeg fik genlæst artiklen og indviligede i interviewet. Det var mildest talt en bizar oplevelse!
Mest fordi det faktisk er svært at tale om mig selv i 2 timer. Altså om de der ting der har gjort ondt i min fortid og nutid. Havde det været om arbejde, bøger, musik eller film så kan man bare stoppe en 5'er i mig, så kører jeg, men lige de der personlige ting, det er altså svært!


Hun var en sød dame, og vi fik en god snak omkring mad, vægt og selvtillid, og der gik nogle små lys op for mig. Ting jeg egenligt godt har vidst, men aldrig har tænkt igennem (igen fordi det gør ondt).
Historien hun skriver bliver stærkt anonymiseret, og hun fortalte mig direkte at hun digter lidt videre på historien, så nu er jeg spændt på om jeg overhovedet kan genkende mine ord når jeg får artiklen til gennemlæsning.


Det mest interessante var egenligt hvor udmattet jeg var bagefter. Og hvor meget min hjerne har arbejdet. Der er helt sikkert en masse ting jeg skal have på plads, men mon ikke det er et vigtigt skridt imod helbredelsen? At jeg forstår mine mønstre og derfor ikke behøver at falde tilbage til dem?
En ting er sikkert, er mit forhold til mad er ved at blive meget anderledes. Igår glemte jeg for første gang i mit liv at spise... DET ER ALDRIG SKET FØR!
Og vægten går støt og roligt ned af - 1,3 kg i denne uge, 1,4 kg i sidste uge, så det er 4 uger itræk jeg har tabt mig over 1 kg om ugen.
Men mit overskud og glæde er ikke baseret i en tanke om at jeg er mere værd fordi jeg taber mig... mit overskud og glæde er baseret i at jeg er i langt bedre form, min astma er stort set væk og jeg vågner glad om morgenen. Og i at min mand elsker mig, syntes jeg er fantastisk, klog og smuk - og jeg tør næsten tro på der er noget om snakken!
Hav en dejlig weekend og være gode mod jer selv!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar