mandag den 22. oktober 2007

Her har i mig tilbage


22. okt 2007 12:35, Bisous

Puuuu jeg bliver helt forpustet! I forrige uge var vi jo i Paris, havde den perfekte tur i det perfekte vejr. I weekenden fik vi så ordnet haven og gjort den vinterklar, og så tog jeg til Dublin. Kom hjem onsdag aften, og torsdag kom mine niecer på efterårsferie, de tog hjem igår...
Så nu har jeg endeligt tid til at blogge lidt igen. Har savnet det meget, men problemet er jo nu at jeg har alt for mange ting at fortælle!


Hvor skal jeg starte?

Paris måske?


Vi havde booket et hotel i latiner kvarteret (midt mellem St. Sulpice, St Germain og Mabillon). Vi plejer at bo ude i 17. arrondisement, men min elskede ville så gerne prøve at bo "der hvor det sker" og det skal han da have lov til. Vi blev hentet af vores franske forbindelse i lufthavnen og hans GPS fandt vores gade. Han nåede lige at fortælle at Frankrig skulle spille mod New Zealand i Rugby, så der ville nok være lidt gang i gaden...
Og så drejede vi ned af vores lille vej. Hvor der hang kæmpe, blå, rugbytrøjer spændt ud mellem husene. Facaderne på restauranter og barer var skiftet ud med kæmpe fotostater af det franske landshold i omklædningsrummet! Vores ven grinede en hel del og fik mumlet noget om "it's going to be massive!"
Og det blev det! Frankrig slog jo All Blacks (totalt imod egen forventning) så byen gik helt amok. Og hvordan fejrer man så det? Jo det gør man bla. ved at sætte verdens største højtaler op på ladet af en Dodge ram pick-up truck. Bag ved højtaleren stiller man så tre afklæde cheerleaders, der danser go go til lyden af marseillaisen i en totalt opskruet techno version. Hvert omkvæd blev sparket igang af et 150 decibel hangal... Bilen kørte rundt og rundt i de små gader, skarpt forfulgt af horder af berusede folk der hujede og piftede.
Vores gode ven fulgte os hjem og fortalte, at i det mindste lukker værtshusene aldrig senere en kl. 2.
Men det passede ikke... de havde simpelthen fået lov til at holde åbent til kl 5 i anledning af Rugb kampen.
Så vi fik ingen søvn. Men det var festligt!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar