fredag den 19. september 2008

Sandhedens time


19. sep 2008 10:36, Bisous

Lad mig lige starte med følgende: vi kan ikke se TV3, så har jeg ikke set programmet, men jeg har læst en del om det...
Hvad ville du gøre for 500.000 kr?
Ville du afsløre at du havde haft en homoseksuel oplevelse over for dine forældre, kæreste og venner (og resten af Danmarks befolkning)
Ville du indrømme utroskab?
Ville du indømme du ikke er et godt menneske?
Jeg ville ikke, og jeg fatter simpelthen ikke folks grådighed. Mit forhold, min familie og mine venner betyder altså mere for mig end 500.000 kr.
Men alligevel vælter det ind med ansøgninger fra håbefulde danskere, der ikke kan vente på at få lov til at udbasunere deres inderste hemmeligheder, i kampen for at vinde 500.000 kr...
Og hvis de en gang ikke taler sandt, ja så kan de gå derfra uden en krone... og deres indrømmelser er stadig ude i verden. Så kan man prøve at rede trådende ud og håbe at ens kæreste ikke er sur over utroskab... at ens mor ikke er ved at gå til i skam over andre indrømmelser og nå ja så skal man jo også kunne se sine kollegaer i øjnene torsdag morgen...
JEG FATTER DET SIMPELTHEN IKKE!
Når man først har fortalt alle sine hemmeligheder så er ens lille kerne helt inde i en selv, væk... der er ikke længere noget som helst som er dit eget. Det ville jeg slet ikke kunne leve med - og 500.000 kr er overhovedet ikke kompensation for alt det man kan miste...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar