onsdag den 24. september 2008

Flysikkerhed


24. sep 2008 11:34, Bisous

Ikke et ord om fly der drætter ned fra himlen!
Jeg vil blot berette om en oplevelse jeg havde da vi fløj til Frankrig i August.
Vi var ankommet i lufthavnen i god tid (elsker at shoppe) og derfor var vi ikke bekymrede da det trak ud, temmeligt længe, da vi stod i kø ved security. Foran os stod der en stor gruppe spaniere. De fleste var i tyverne, men der var en der var i slutningen af 50'erne. De havde alle enorme mængder håndbagage med, og de havde alle sammen enten barberskum eller shampoo med der var over 150 ml. Igen og igen måtte staklerne bag skranken forsøge på engelsk at forklare hvorfor de ikke måtte have deres toiletsager med i flyet. Da det blev den ældre mands tur blev også hans barberskum og shampoo taget fra ham, men det ville han ikke finde sig i. De unge fyre måtte træde til og forklare ham at sådan var reglerne. På dette tidspunkt blev jeg hevet uden om overi en anden række og jeg så ikke resten... men det gjorde min mand.
Da det endeligt havde lykkedes de ansatte at få manden til at slippe shampoo og barberskum kørte de hans rygsæk igennem scanneren - og så gjorde de store øjne. I tasken lå en boremaskine, en skruemaskine og en sømpistol! Og manden kunne simplethen ikke forstå at han ikke måtte have disse ting med op i kabinen.
Jeg var kommet ind i duty free og der stod en stewardesse og trippede: vi mangler simpelthen så mange passagerer til Malaga...
Jeg kunne jo så fortælle hende at jeg godt vidste hvor de var ;0)  Hun trådte ind og begyndte at skynde på de unge fyre, så de stormede afsted. Og efterlod deres ældre kammerat i heftig diskusion på dansk og spansk  omkring hans værktøjs skæbne.
Jeg ved ikke hvad det endte med, men morsomt var det, og det var da rart at se at de ansatte reagerer når der er ukorrente ting i taskerne.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar