mandag den 15. september 2008

Postkort fra Frankrig 1


15. aug 2008 11:07, Bisous

Nu sidder jeg her i varmen og lytter til Carly Simon og vil fejre at min elskede har fået indstalleret trådløst internet (ret flot, da der kun var instruktioner på fransk!) med et blogindlæg.
Vi kom i søndags, og her er dejligt varmt! 35-37 grader, små skyer og en let brise. Vi tog på stranden i tirsdags, det var helt fantastisk. Brandmændene er ikke nået op til Frejus endnu, så vi kan plaske rundt i vandet helt uforstyrret... hvis man lige ser bort fra den ca. 1 milliard franskmænd der også har ferie lige nu.



Min kære mand blev skoldet på ryggen (hvis man ikke vil høre, så må man brænde), men ellers var det dejligt. Vi var også dernede igår, og min elskede blev skoldet på maven... men nu er der heller ikke flere steder tilbage han kan blive rød!


Det er jo efterhånden vores 10 tur herned, og så udvikler man jo nogle ritualer, hvor det ikke rigtigt er ferie uden dem. Så vi har købt rillette, ost, tapenade og aoli, så vi har til en lille happer sammen med vores før- middag apperitif.


Vi har været på Cave Blanche og drikke vores yndlings rosé sammen med min mor. Hans menu er uforanderlig, men det gør ikke noget.. det er ikke rigtig ferie før min mand har fået sin soupe de poisson og jeg min lakserosette. Vi har været på Miccoullier, men desværre er den blevet rigtig ussel, så det er en tradition vi må skrotte, det var ikke pengene værd (min lasagne var kold og da jeg fik den retur efter 20 minutter var den mindre kold, men stadig kold!).


Vi har kørt op igennem Esterel bjergene og duftet de vilde krydderurter og set på korkege. Vi har været i Mandelieu og set resterne af den skovbrand vi sad fanget i sidste år. Vi har været i Grasse og købe sæber (min far kan kun vaske hænder i Monsieur sæben fra Fragonard.. it is good to be the king!)
Vi har været i Carrefour og Geant og grinet af hollændere (selvom der heldigvis ikke er så mange af dem på dette tidspunkt af sæsonen). Vi har været i Callian og spise på en af de bedste italienske restuaranter her på kysten (Au Rendez-Vous) med udsigt over bjergene, Tourette og havet.


Deres pasta med tomater og basilikum er bare noget af det bedste jeg nogensinde har spist... jeg har flere gange forsøgt at kopiere opskriften, men det bliver ikke det samme... nok noget med tomaternes modenhed hernede...


Så vi har det godt. Idag skal vi ikke på stranden (manden trænger til lidt skygge) men måske vi skal forfølge en anden tradition: IKEA i Toulon og spise kødboller (det er ligesom ikke rigtigt ferie uden ;o)  ) og i aften skal vi ned på Le Merou og spise, se fyrværkeri ud over vandet mens vi spiser en is i strandkanten. Hvis du nogensinde finder dig selv på disse kanter så er Le Merou et must. Den er nævnt i Michelins Bib gourmand, og maden er simpelthen uovertruffen. Den drives af konerne til de store kokke hernede, og wow de har lært noget!
Skriver snart igen.
Bisous


Ingen kommentarer:

Send en kommentar