mandag den 15. september 2008

Jeg elsker (absolut ikke) min bus!


15. sep 2008 10:05, Bisous

Den anden aften på DR nyhederne var der et indslag om en ny charmekampagne på buslinjer 173E og 150S. Kampagnen hedder "Jeg elsker min bus" og det jeg fik ud af indslaget var noget med nogle gladere buschauffører og bolscher.

Det var derfor en no-brainer da jeg skulle ind til vores kontor i København i onsdags, da 150S stopper lige uden for døren, og der ikke er nok parkeringspladser - jeg ville tage bussen.
Gik på nettet for at finde en køreplan, fandt vores klippekort frem (er for gammelt, men jeg kan bare ikke acceptere at man sælger en service, og så gælder den ikke når man ændrer prisen... og man kan vidst ikke få pengene refunderet? så jeg brugte det alligevel... jeg er en bandit.)

Gik glad op til mit stoppested. Bussen kom da jeg var 1 meter fra skiltet, og hvad gjorde den flinke rare buschauffør der har været på internt charmekursus? Han ræsede selvfølgelig forbi mig!

Heldigvis kom den næste bus 17 minutter senere (skulle var været 10 minutter, men chaufføren har nok brugt lidt ekstra tid på at hygge om sine passagerer). Klog af skade stillede jeg mig helt hen til kantstenen, men måtte træde tilbage da en cyklist kom høvlende forbi mig - resultatet? Buschaufføren kørte ud fra stoppestedet. Denne gang løb jeg efter ham og bankede på, og han åbnede døren med en masse ukvemsord... 

Jeg fortalte ham at jeg ligesom ikke kunne se at jeg skulle ofre liv og førlighed for at komme med hans bus...
Jeg satte mig i hans bus. Ved samtlige stoppesteder hang der reklamer for "Jeg elsker min bus" kampagnen, men billeder af lalleglade folk i uniform... Toppen blev dog nået da vi nåede Nærum. Her stod der en ældre mand på bussen og delte bolcher ud. Han kom hen til mig, jeg kiggede op på ham og han sagde: "jeg håber du har haft en dejlig bustur" - der må jeg indrømme mit filter forsvandt og jeg hvæsede til ham: "Du tager pis på mig ikk'?" han skyndte sig væk.

Jeg syntes det er ufatteligt positivt at marketingsafdelingen for busselskaberne beslutter sig for at gøre noget ved et kundetilfredshedsproblem. Men det virker ærligt talt som om der er et totalt sammenbrud i kommunikationen mellem kunderne og selskabet. De fleste jeg kender der plejer at tage bussen (men som jeg er begyndt at tage egen bil) har taget det valg fordi de var trætte af forsinkede busser og sure chauffører... kan simpelthen ikke komme i tanke omen eneste der har udtalt utilfredshed over at de ikke fik bolcher i bussen....

Hvis man vil give kunderne et bedre indtryk så kom dog for fanden til til tiden og smil til jeres kunder!
Og der kommer til at gå laaaaaang tid for jeg sætter mine ben i en bus igen. JEG ELSKER ABSOLUT IKKE MIN BUS!!!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar