onsdag den 17. september 2008

Om at tænke i billeder


17. sep 2008 10:53, Bisous

Jeg er et ekstremt visuelt stimuleret menneske, og bliver folks tale ofte omformet til "tegneserier" inde i mit hoved - og det er ikke altid heldigt da det ofte resulterer i at jeg bryder sammen af grin på højst upassende tidspunkter (skolen var ikke nem for mig!).
Der er utallige eksempler, men en af de bedre er følgende:
Min ekskæreste var/ er meget glad for at køre på BMX cykel, og har derfor været en hyppig gæst på Københavns skadestuer. Et stykke tid inden vi gik fra hinanden lykkedes det ham at brække begge sine storetæer da han landede uheldigt efter at have hoppet ud over en trappe. Ud over at de der blå tæer så totalt sjove ud, så fik han faktisk et problem med smerter i ledende kort tid efter vi var gået fra hinanden.
Lægens bedste bud var gigtpiller... i stikpille form. Sådan nogle store, lyserøde, torpedoformede nogen...
Et par dage efter han havde fortalt mig om det (og vi havde fået grinet af, han har heldigvis humor) spiste jeg frokost med mine kollegaer. Her fortalte den ene af pigerne at hun var så bekymret for sin undulat. Den var meget overvægtig*, og nu havde den simpelthen fået konstanteret gigt i benene...
Og det var så her filmen knækkede for mig og jeg begyndte at grine. For inde i mit hoved kunne jeg jo tydeligt se en meget overrasket fed undulat efter min kollega havde monteret en stor, lyserød torpedoformet stikpille i den...  
Meget upassende.. den lille pipper skulle aflives og hun var knust...
Den gik også galt imorges. Der var et indslag på Sky News om para-olympiaden. De interviewede en af deltagerne, og man kunne ikke se på hende at hun var kvalificeret til at deltage i para-olympiaden... men hun var rytter og det eneste jeg kunne tænke på var om det så er hesten der er handicappet... og så begyndte jeg at grine igen, hvilket min elskede mand syntes var en smule upassende... Men hvad kan jeg gøre?
Tror mit liv ofte er sjovere end andres da det kommer med illustrationer ;0)

*Et par år senere fik vi en ny kollega, som var lidt kraftigt bygget. Hun fortalte om sin undulat, og en af ine mandlige kollegaer spurgte om denogså var overvægtig, det havde nær kostet ham en på lampen (hun vidste jo ikke han referede til den anden fugl).

Ingen kommentarer:

Send en kommentar