onsdag den 9. juli 2008

Når en del af ens barndom dør

Så først idag at Thomas Winding døde i lørdags... og det føles bare så tomt. Manden var jo en enorm del af min generations lydbillede. Hans behagelige stemme vil altid være en del af barndomsminderne.
Jeg kan tydeligt huske "Se Hundested og Gø" og ikke mindst hans speak til Emil fra Lønneberg og Alfons Åberg...
Jeg blev så glad sidste år da jeg fandt en bog med de bedste af hans historier, der inkluderede en cd hvor han selv læste dem. Jeg har foræret dem til alle jeg kender der har børn (der er kommet et bind 2 og 3), så nu sikrer vi endnu en generation kan vokse op med hans stemme.
Selv nyder jeg hans indtaling af Peter Plys... den er helt fantastisk.
Thomas Winding, hvil i fred, og tak for alle minderne!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar