tirsdag den 12. februar 2008

Hvor rød har DR lov at være?


12. feb 2008 09:29, Bisous

Så sidder man her til morgen i bilen og glæder sig over de små spirrende tegn på forår. I radioen beretter de om en TV2 journalist der har været taget til fange i Afganistan. De har inviteret udlandschefen for DR Nyheder
Kristian Mouritzen ind og berette om hvilke forholdsregler journalister kan tage. Midt i ligegyldighederne kommer manden så med denne udtalelse: det er brand ærgeligt, for før i tiden kunne danskere færdes over hele verden fordi vi var på de godes side, men nu er vi ikke længere på de godes side...
Sig mig engang, er det ikke landsforræderi?
Hvem fanden bestemmer hvem de gode og de onde er?
Jeg syntes helt bestemt Danmark er på de godes side, men jeg ønsker selvfølgelig heller ikke et fundamentalistisk samfund hvor de der truer, intimiderer og slår ihjel har lov til at diktere andres liv.
Jeg støtter totalt den frie, samfundskritiske presse, men jeg kan ikke accepterer at det nyhedsorgan vi er tvunget til at betale for er så ræve rødt!
Det må snart være med DR som med fagforeningerne: jeg vil gerne fravælge at mine licenspenge bliver brugt til den røde fløjs propaganda!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar