onsdag den 19. marts 2008

Teknologi er en fantastisk ting!

Jeg arbejder jo hos et meget teknologisk avanceret firma.. især når det gælder måder at spare penge på, så er der en fuldautomatisk process.
Når vi skal ud og rejse for firmaet så skal vi gå ind i et online-værktøj og reservere billetter, hotel, bil etc. Det lyder ret smart ikk´?
DET ER DET IKKE!!!!!!!
For der er lagt en hel del algoritmer ind, der skal sikre at vi får den billigste billet. Det betyder bla. at en simpel tur til Rom byder på en mellemlanding... det samme gælder stort set alle europæiske destinationer, men Skandinavien har altid fungeret upåklageligt... ind til idag.
Jeg taster ind i værktøjet:
Udrejse 8/4 København til Oslo, afgang kl 08.00.
Hjemrejse 8/4 Oslo til København, afgang 17.30.
Efter lidt summen kommer der følgende forslag frem:
Udrejse 8/4 København til Oslo, afgang kl 11.35.
Hjemrejse 8/4 Oslo til København, afgang 14.30.
WTF?
Jeg prøvede igen, denne gang som enkelt billetter istedet for retur, samme latterlige resultat. Jeg tweakede alt hvad jeg tweake kan, og ud kom følgende forslag:
Udrejse 8/4 København til Oslo, afgang kl 15.35.
Hjemrejse 8/4 Oslo til København, afgang 09.30.
Godt så - vi kan åbenbart rejse i tiden i vores firma... Det stod der da ikke noget om i min kontrakt - men sejt nok!
Resultatet blev at jeg måtte ringe til vores rejsebureau (hvilket vi ikke må) og få hende til at booke en rejse (hvilket også er forbudt), men i det mindste kan jeg nu nå til mit møde, afslutte mødet og have tid til at få en kop kaffe med kunderne - og jeg kommer hjem inden midnat!
Teknologi er en vidunderlig ting!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar