tirsdag den 9. december 2008

Stakkels islændinge


9. dec 2008 11:59, Bisous

Har været heldig nok til at have besøgt Island i forbindelse med mit arbejde, og det er bare en helt fantastisk ø.
Mit umiddelbare indtryk var at der var dyrt (187 danske kr for en lille pizza hos den lokale pizza-pusher) at islændinge har storhedsvanvid (fik at vide at når Island knækker midt over pga kontinentalpladerne, så betyder det bare at hele Europa og hele Amerika bliver til Island) de er overtroiske (min taxachaufør var ved at køre galt fra lufthavnen da han ville undvige en af huldefolkene (alfer...)) og så er de en smule indavlede (havde møde med direktøren for genetikafdelingen på Landspitali (rigshospitalet) og han fortalte mig stolt at grunden til Island er sådan et godt sted at studere genetik er fordi der ikke er kommet fremmed blod ind i de islandske aner i 2.000 år - så var det jeg hørte banjoen fra deliverance).
Men nu syntes jeg egenligt bare det er synd for islændingene: hvert barn født på Island nu starter livet med en gæld på 187.000 dollars - og ikke den svage gamle dollar, men den nye stærke... sætter ligesom hele Farum-sagen i perspektiv!
Måske vi burde organisere en støttefest?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar